Avançar para o conteúdo principal

A neuroscientist explains what tech does to the reading brain.

For anyone who has ever been a reader, there’s much to sympathize with in Maryanne Wolf’s Reader, Come Home. The UCLA neuroscientist, a great lover of literature, tries to read Hermann Hesse’s Glass Bead Game, an old favorite, only to realize that she finds him boring and too complex.
 
Créditos: The Verge
 
Ler 

Mensagens populares deste blogue

NOESIS - Notícias da Educação.

Boletim do mês de julho da revista Noesis, publicada pela Direção-Geral da Educação.
Créditos: dge-mec

Ler

NOESIS - Notícias da Educação.

Boletim do mês de novembro da revista Noesis, publicada pela Direção-Geral da Educação.
Créditos: dge-mec

Ler

Esther Wojcicki: “La mayoría de la gente no sabe reconocer una noticia falsa”

La directiva de Creative Commons defiende la educación creativa y crítica por encima del modelo tradicional.
Créditos: El País

Ler